Zadanie: praca w grupach
1)
eksperci i
muzycy (3 osoby)
2)
architekci (2
osoby)
3)
malarze i
rzeźbiarze (2 osoby)
4) reprezentanci szlachty (2 osoby)
Proszę o wyznaczenie jednej osoby z klasy, która będzie pełnić rolę koordynatora pracy wszystkich grup. Zadaniem koordynatora będzie kontaktowanie się z nauczycielem i informowanie o przebiegu prac w grupach.
Zadania:
Grupa Ekspertów i muzyków:
Wyobraźcie sobie, że jesteście XVII-wiecznymi
uczonymi, którzy bacznie obserwują rozwijające się prądy myślowe i artystyczne,
ze szczególnym uwzględnieniem muzyki. Waszym zadaniem jest przygotowanie
prezentacji multimedialnej, podczas omawiania której odpowiecie na następujące
pytania:
- czym był barok
(wyjaśnienie nazwy, cechy charakterystyczne, czas trwania)
- Przedstawcie barok jako
epokę kontrastów (pobożność z jednej strony i wystawne życie z drugiej –
podajcie przykłady jak te postawy życiowe były realizowane)
- dlaczego był to styl
pełen przepychu.
- kim był i czym się
zajmował Jan Sebastian Bach (przykłady utworów)
- czym jest opera
Spróbujcie odpowiedzieć
na pytanie: dlaczego barok był epoką
kontrastów?
Grupa Architektów:
Wyobraźcie sobie, że
jesteście XVII-wiecznymi architektami. Waszym zadaniem jest przygotowanie
prezentacji multimedialnej, podczas omawiania której opowiecie o cechach
charakterystycznych budowli barokowych.
Zamieście informacje na temat:
- cech architektury barokowej na przykładzie
kościoła „Il Gesu”
- innych przykładów
budowli tak sakralnych (kościołów) jak i świeckich (pałace, kamienice), w
Polsce i w Europie (ze wskazaniem w nich cech stylu barokowego)
Spróbujcie odpowiedzieć
na pytanie: dlaczego architektura
barokowa różniła się od sztuki renesansowej? Co mogło mieć na to wpływ?
Grupa rzeźbiarzy i malarzy:
Wyobraźcie sobie, że
jesteście XVII-wiecznymi artystami. Waszym zadaniem jest przygotowanie
prezentacji multimedialnej, podczas omawiania której opowiecie o cechach
charakterystycznych rzeźby i malarstwa barokowego. Zamieście informacje na
temat:
- cech charakterystycznych
rzeźb barokowych (omówcie na przykładzie jednej wybranej rzeźby)
- przykładów rzeźb o
rzeźbiarzy epoki baroku z Europy i Polski
- dodajcie informacje o
tematyce rzeźb (co/kogo przedstawiały, do czego nawiązywały)
- cech charakterystycznych
malarstwa barokowego (omówcie na przykładzie wybranego obrazu)
- przykładów malarstwa i
malarzy epoki baroku z Europy i Polski (nie zapomnijcie o portretach
trumiennych)
- dodajcie informacje o
tematyce obrazów (co/kogo przedstawiały, do czego nawiązywały)
Spróbujcie odpowiedzieć,
czym był ‘Danse Macabre’ i dlaczego do
tego rodzaju przedstawień powrócono w epoce baroku?
Grupa reprezentantów
szlachty:
- sarmatyzmu: wyjaśnijcie
pojęcie
- dlaczego szlachta
wierzyła w mit sarmatyzmu
- stroju szlacheckiego
- życia codziennego
szlachty
Spróbujcie odpowiedzieć
na pytanie: Jakie konsekwencje miała wiara w mit sarmatyzmu? Czy były one
pozytywne czy negatywne?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz