Zadanie

 

Zadanie: praca w grupach

1)      eksperci i muzycy (3 osoby)

2)      architekci (2 osoby)

3)      malarze i rzeźbiarze (2 osoby)

4)      reprezentanci szlachty (2 osoby)     

         Proszę o wyznaczenie jednej osoby z klasy, która będzie pełnić rolę koordynatora pracy wszystkich grup. Zadaniem koordynatora będzie kontaktowanie się z nauczycielem i informowanie o przebiegu prac w grupach. 



Zadania:

Grupa Ekspertów i muzyków:



Wyobraźcie sobie, że jesteście XVII-wiecznymi uczonymi, którzy bacznie obserwują rozwijające się prądy myślowe i artystyczne, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki. Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji multimedialnej, podczas omawiania której odpowiecie na następujące pytania:

- czym był barok (wyjaśnienie nazwy, cechy charakterystyczne, czas trwania)

- Przedstawcie barok jako epokę kontrastów (pobożność z jednej strony i wystawne życie z drugiej – podajcie przykłady jak te postawy życiowe były realizowane)

- dlaczego był to styl pełen przepychu.

- kim był i czym się zajmował Jan Sebastian Bach (przykłady utworów)

- czym jest opera

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: dlaczego barok był epoką kontrastów?


Grupa Architektów:

Wyobraźcie sobie, że jesteście XVII-wiecznymi architektami. Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji multimedialnej, podczas omawiania której opowiecie o cechach charakterystycznych budowli  barokowych. Zamieście informacje na temat:

 - cech architektury barokowej na przykładzie kościoła „Il Gesu”

- innych przykładów budowli tak sakralnych (kościołów) jak i świeckich (pałace, kamienice), w Polsce i w Europie (ze wskazaniem w nich cech stylu barokowego)

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: dlaczego architektura barokowa różniła się od sztuki renesansowej? Co mogło mieć na to wpływ?




Grupa rzeźbiarzy i malarzy:

Wyobraźcie sobie, że jesteście XVII-wiecznymi artystami. Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji multimedialnej, podczas omawiania której opowiecie o cechach charakterystycznych rzeźby i malarstwa barokowego. Zamieście informacje na temat:

- cech charakterystycznych rzeźb barokowych (omówcie na przykładzie jednej wybranej rzeźby)

- przykładów rzeźb o rzeźbiarzy epoki baroku z Europy i Polski

- dodajcie informacje o tematyce rzeźb (co/kogo przedstawiały, do czego nawiązywały)

- cech charakterystycznych malarstwa barokowego (omówcie na przykładzie wybranego obrazu)

- przykładów malarstwa i malarzy epoki baroku z Europy i Polski (nie zapomnijcie o portretach trumiennych)

- dodajcie informacje o tematyce obrazów (co/kogo przedstawiały, do czego nawiązywały)

Spróbujcie odpowiedzieć, czym był  ‘Danse Macabre’ i dlaczego do tego rodzaju przedstawień powrócono w epoce baroku?

 

Grupa reprezentantów szlachty:

Wyobraźcie sobie, że jesteście XVII- wiecznymi szlachcicami zamieszkującymi w Polsce. Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji multimedialnej, podczas omawiania której opowiecie o życiu szlachcica. Zamieście informacje na temat:

- sarmatyzmu: wyjaśnijcie pojęcie

- dlaczego szlachta wierzyła w mit sarmatyzmu

- stroju szlacheckiego

- życia codziennego szlachty

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Jakie konsekwencje miała wiara w mit sarmatyzmu? Czy były one pozytywne czy negatywne?

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz